Acasa » Media » Ce contine ultima varianta a Master Planului de Transport?
Master_Plan_autostrazi

Ce contine ultima varianta a Master Planului de Transport?

Dupa numeroase modificari, nici ultima varianta prezentata a Master Planului de Transport nu este cea finala, dupa cum se precizeaza la inceputul actului.

Principalele proiecte sunt reprezentate de autostrada Sibiu-Pitesti care ar incepe in 2017 si se va finaliza la sfarsitul anului 2020, cu o lungime de 116 kilometri şi un cost estimat la 2 miliarde de euro, si autostrada Brasov- Comarnic, care se va construi treptat pana in anul 2023. Cea din urma varianta a Master Planului a fost modificata de Comisia Europeana.

Autostrada Brasov- Comarnic se va construi printr-un parteneriat public-privat, astfel, mai intai va fi construita autostrada pana in 2020, urmand ca cel mai tarziu in 2023 sa fie realizate variante de ocolire pentru Azuga, Busteni, Sinaia si Comarnic.

Master Planul prezentat se bazeaza in principiu pe construirea a 1.300 de kilometri de autostrăzi până în 2030, lucru prezentat insa si in variantele precedente. S-au stabilit 5 coridoare principale de infrastructura de transport la nivel national care pornesc din Capitala sau leaga estul de vest:  Bucureşti-Brasov, Bucuresti-granita de vest a Romaniei cu o ramura nordica, ce va traversa orase precum Pitesti, Sibiu, Deva si Timisoara, respectiv o ramura sudica ce va trece prin Pitesti, Craiova, Drobeta Turnu Severin si Lugoj, Bucureşti-Oltenia, care realizeaza legatura cu Alexandria si Craiova, in timp ce al cincilea coridor cheie leaga Moldova de granita de vest.